Vi raser gjennom kilometer av innhold i løpet av en dag. Godt innhold gir en stopp-effekt, gjerne en refleksjon eller en reaksjon hos mottakeren og får mottakeren til å gjøre en handling – trykke like, “kjøp her” eller “abonner her” – eller forteller om innholdet til andre.
Det er også viktig at alt innhold som lages treffer i forhold til kanalen man har valgt. Et godt innhold på LinkedIn er ikke nødvendigvis et godt innhold på Facebook- men gjenbruk er bra! Bruk gjerne innholdet igjen, men tilpass til valgt kanal.
Ha godt fremme i minnet hva du ønsker å formidle og hva du ønsker å oppnå. Gi verdi til mottakeren din og målgruppen din.
Bruktone of voice som treffer målgruppen din. Har du en målgruppe på 60+ ville jeg styr unna ord som “kidsa”, “seff!”, “sjæl!” osv. Dette er jo litt selvfølgelig og kanskje å dra det litt langt, men du skjønner hva jeg mener. Akademikere vil lese på en annen måte (gjerne mer utdypende og konkret) enn en tenåring som ikke klarer å sitte stille.
En blogg med god informasjon kan hjelpe deg til toppen av søkeresultatene og føre til flere salg ved å skaffe besøkende til nettsidene dine.
Blogger har blitt et viktig verktøy for bedrifter som ønsker å nå ut til sine kunder og konkurrenter, og er et effektivt middel for å promotere produkter og tjenester. Det kan også brukes til å bygge opp et digitalt merkevareimage.
Med en bedriftsblogg kan du nå ut til målgruppen din, og konkurrere med andre selskaper på markedet.
Målet med en blogg er å lære kundene dine om produktene og tjenestene dine, bygge opp et nettverk av kunder, dele kunnskap og informere kundene om nye produkter og tjenester.
Det er også viktig å bruke bloggen til å vise at bedriften din er oppdatert med dagens trender og teknologi.
Les vår blogg om hvordan du bør blogge som bedrift.
Som sagt, så har vi veldig liten tid til å fange oppmerksomheten til mottakerne våre. Her kan video være et godt hjelpemiddel.
Jeg har lest at hele 72% av forbrukerne foretrekker å få informasjon om et produkt eller en tjeneste ved å se en video istedenfor å lese tekst. Dette er jo en betydelig andel som vi bør ta hensyn til. Og hvis i tillegg 88% av kundene overtales til å kjøpe et produkt eller en tjeneste etter å ha sett en video- kan det være et veldig nyttig verktøy!
Bilde er et sterkt virkemiddel og hjelper oss å understreke budskapet, eller skape en stopp-effekt.
Her er 5 gode tips til bildebruk:
30% av salget bør komme fra e-postmarkedsføring. E-postene bør sendes ut 1-2 ganger i uken og ha et relevant og interresant innhold for målgruppen din.
Bedriftsvekst AS har kunnskap og erfaring med hvilke hva som fungerer hvor- og hvilket innhold som treffer.